Monday 10 November 2014



 Veel üks kimbuke, vist veidi suurematele kui too päris esimene.

 *
 
Minu ema on esimees,
isa ka mingi asjamees,
eesistuja kuskil.

Mina, kui autoga sõidame,
istun tagaistmel,
titetooli kõrval,
poekotid süles, nojah.

*

Hobune jookseb hooga,
ratsanik seljas rõõmustab,
mõlemad hirnuvad naerda.

Hobune jookseb hooga,
hüüüüppab üle tõkke
ja jookseb edasi.

Oleks mul selline hobune!
Oleks ma ise
selline tore hobune!

Saepuru lendab, küll on hea!

*

Täna on merel lained.
Ilusad suured lained.
Valgete servadega.

Ema ütleb: eile ei olnud,
oli jumala sile
nagu peegel päikse käes,
kahju et teie ei näinud.

Isa ütleb: homme on ka
kindlasti mingit muud moodi,
siis kui me mujal oleme.

Ei usu, ei taha!
Las olla alati selline
nagu see, mis mina näen,
nagu siis, kui mina näen!


*

Meri kohiseb, mets mühiseb,
seda ma olen kuulnud,
mulle on räägitud.

Ise elan keset maad,
metsani hulk maad,
meri ilmatu kaugel.

Las kasvan suuremaks,
siis kaevan mere suuremaks,
ütleme naabrite aiani.
Metsa kah kasvatan suuremaks,
tulgu kasvõi tuppa.

Vaat siis kontrollin järele
need kohina ja mühina jutud
omaenese kõrvaga!

Vanaema:
                Oh pojuke, tattninake,
                ei seks ajaks ole sul
                enam miskit kõrvakuulmist!

Vanaisa:
               Seks ajaks, pojuke, vererõhk
               paneb sul kõrvad kohisema
              metsa ja meretagi!

Vanad inimesed
ei võta midagi tõsiselt,
ainult üks lõhverdamine!

*

Harakas, ilus lind.
Linavästrik, ilus lind.
Pääsuke, ilus lind.

Vares, väga tore lind.
Tihane, lausa kodulind.
Pasknäär, väärika nimega lind.

Aga siis see meika hääl, mis metsas kuriseb.
Ja see rukkiräägu hääl, mis kõrges rohus räägib.
Ja hüüp, hüüp, hüüp soos
nagu vana sõjapasun!

Need on nähtamatud linnud.
Kust ma tean, et üldse linnud?
Olen kuskilt kuulnud.

Hüüp! Rääk-rääk! Kurr-kurr!

*

Kaks kõige kihvtimat heli:
lipuköite plagisemine
vastu kõrgeid lipumaste,
kui on külm ja kõva tuul,
ja teiseks see hääl, teate küll,
kui lömmis plastpudel
end jälle siledaks ehmatab!

*

Mulle tuli jaaniööl
äkki jõulutuju,
tule ääres seisma jäin
nagu kivikuju.

Teised laulsid, miuksed on
Jaani hobu valjad,
mina, et oh kuusepuu,
küll on su oksad haljad.

Teised jooksid, hüppasid
hooga üle tule,
mina püüdsin pihule
jõuluingli sule.

Sõnajalgu otsima
kadusid kõik varsti,
ma jäin sütel praadima
juppi verivorsti.

*

Särav päike särab
kärav tänav kärab
siin on aed ja värav
orav käbi järav

särav päike särab
järav orav järab
särav päike särahtab
aiavärav värahtab

aiavärav värab
järav orav järab
päike muudkui särab
kärav tänav kärab

see on kärav tänav
see on särav päike
see on värav värav
see on orav orav

särav muudkui särab
orav muudkui orab
tänav läheb mööda
teretab ja tänab:

„Tänan, tänan väga!”

Väga tänav tänav!











No comments:

Post a Comment